Clear focus

In optics, the image is rendered with maximum sharpness when light refracts in the eye and hits the ideal point, the focal point. This sweet spot is the conceptual and staging leitmotif of the Fielmann Experience.

Übersicht über einen Ausstellungsraum mit großen Ohr-Reliefs und Infografiken zu ‚GUTES HÖREN / GREAT HEARING‘ und ‚GUTES SEHEN / GREAT VISION‘, in dessen Zentrum eine Besucherin durch ein montiertes Fernglas an einer schwarzen Säule blickt, über der ‚SCHAU MAL / WATCH CLOSELY‘ steht.

The task

A distribution area between the conference and office areas in the new Fielmann Group headquarters in northern Hamburg is to become a place where visitors can experience the history, present and future of the family-owned company.

Aufnahme eines modernen Fielmann-Ausstellungsraums: ein weiter Blick auf die Szenografie mit großem zylindrischem Element und beleuchteten Wänden

The idea

The holistic experience places the user at the centre. It is characterised by its clear design language with circles, prisms and opening and focusing rays.

A modern museum-style exhibition area with a long glass display table and colorful circular panels explaining ‘high tech and craftsmanship
  • Client: Fielmann Group AG
  • Services: Concept, planning, construction, design, project management and implementation
  • Media: SIMPLE GmbH
  • Area: 350 square metres
  • Photos: Annika Feuss